03 ianuarie 2015

Bratul Omului

D&L 76: 99-101 Imparatia telestiala
Pentru ca acestia sunt cei care sunt ai lui Pavel, si ai lui Apolo, si ai lui Chifa. Acestia sunt aceia care spun ca sunt unii ai unuia si unii ai altuia--unii ai lui Hristos si unii ai lui Ioan, si unii ai lui Moise, si unii ai lui Elias, si unii ai lui Esaia, si unii ai lui Isaia, si unii ai lui Enoh; Dar nu au primit Evanghelia, nici marturia despre Isus, nici profetii, nici legamantul nepieritor.
  • De ce nu face diferenta dintre "ai lui Pavel", "ai lui Apolo", si "ai lui Hristos"? De ce sunt toti impreuna in imparatia telestiala? Nu sunt Pavel, Ioan, Moise, Elias, etc profeti adevarate?  Daca le urmarim, de ce am ajunge in lumea telestiala? 
  • Cum se poate, ca cineva este "a lui Ioan", fara sa primeasca Evanghelia? Cum poate fi cineva "a lui Hristos", fara sa primeasca "marturia despre Isus"? Cuma poate fi cineva "a lui Isaia", fara sa primeasca profetii? 
Joseph Smith a predat mai multe ori despre Ezechiel capitol 14. Din pacate, acest capitol nu a fost inclus in manual de scoala de duminica din anul trecut, cand am studiat Vechiul Testament.


Ezechiel 14: 1-11 
Cativa din batranii lui Israel au venit la mine si au sezut inaintea mea. Si cuvantul Domnului mi-a vorbit astfel: "Fiul omului, oamenii acestia isi poarta idolii in inima si isi pironesc privirile spre ceea ce i-a facut sa cada in nelegiuire! Sa Ma las Eu sa fiu intrebat de ei? De aceea vorbeste-le si spune-le: 'Asa vorbeste Domnul Dumnezeu: Orice om din casa lui Israel care isi poarta idolii in inima si care isi pironeste privirile spre ceea ce l-a facut sa cada in nelegiuirea lui--daca va veni sa vorbeasca prorocului--Eu, Domnul ii voi raspunde, in ciuda multumii idolilor lui, ca sa prind in chiar inima lor pe aceia din casa lui Israel care s-au departat de Mine din pricina tuturor idolilor.' 

"De aceea, spune casei lui Israel: 'Asa vorbeste Domnul Dumnezeu: Intoarceti-va si abateti-va de la idolii vostri, intoarceti-va privirile de la toate uraciunile voastre! Caci orice om din casa lui Israel sau din strainii care locuiesc pentru o vreme in Israel, care s-a departat de Mine, care isi poarta idolii in inima lui si nu-si ia privirile de la ceea ce l-a facut sa cada in nelegiuirea lui--daca va veni sa vorbeasca unui proroc, ca sa Ma intrebe prin el--Eu, Domnul, prin Mine insumi ii voi raspunde. Imi voi intoarce fata impotriva omului acestuia, il voi face un semn si de pomina si-l voi nimici cu desavarsire din mijlocul poporului Meu. Si veti sti ca Eu sunt Domnul! Daca prorocul se va lasa amagit sa rosteasca un cuvant, Eu, Domnul, am amagit pe prorocul acela; Imi voi intinde mana impotriva lui si-l voi nimici din mijlocul poporului Meu, Israel. Isi vor purta astfel pacatul lor, si pedeapsa prorocului va fi la fel cu pedeapsa celui ce intreaba, ca sa nu mai rataceasca de la Mine casa lui Israel si sa nu se mai spurce cu toate faradelegile ei. Atunci vor fi poporul Meu, si Eu voi fi Dumnezeul lor, zice Domnul Dumnezeu!'"

Joseph a fost foarte ingrijorat de biserica, ca membri depind prea mult pe profetul, si de aia, sunt "intunecati in mintea lor". 
  • Cum poate poarta cineva "idolii in inima", daca se duce la profet sa vorbeasca cu Dumnezeu sau sa intrebe ceva de El? 
  • Ce inseamna ca Domnul "voi raspunde, in ciuda multumii idolilor lui, ca sa prinde in chiar inima lor...care s-au departat de Mine"? Poate ca Dumnezeu ne da raspunsul cum dorim noi, daca tinem voia noastra asupra a lui, sau daca credem in bratul omului in loc sa avem incredere in El, si ne lasa sa gresim, sa putem afla, ca ne-am departat de El?
  • Daca un profet este fals, oare cand Isi va intinde mana impotriva lui Domnul? Imediat? Sau dupa ce a lasat oameni sa-si faca decizie despre profetul?
  • Ce este scopul Domnului? De ce vrea sa-Si purifica poporul? Ieremia 31:34: "Nici unul nu va mai invata pe aproapele sau pe fratele sau zicand: 'Cunoaste pe Domnul!', ci toti Ma vor cunoaste, de la cel mai mic pana la cel mai mare." 
  • Ce sunt idolii, care ne tine inapoi de la cunoastere Domnului? 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu